Η Ιστορία του Pilates και Πως Επηρεάζει την Υγεία μας.

pilates.

O Joseph Hubertus Pilates, είναι εκείνος που έφερε την άσκηση Pilates στη ζωή μας. Ξεκίνησε τη μέθοδό του με σκοπό να καταπολεμήσει τις φυσικές του αδυναμίες, καθώς έπασχε απο ρευματικό πυρετό, ραχίτιδα ( λόγω της έλλειψης βιταμίνης D), αλλα και άσθμα. Μεσα απο τη μελέτη του πίστευε οτι ο σύχρονος τρόπος ζωής, η κακή στάση σώματος και η αναποτελεσματική αναπνοή ευθύνονται για τη φτωχή υγεία το σύχρονου ανθρώπου.

Ο Pilates, συνήθιζε να δοκιμάζει όλες τις ασκήσεις πρωτα στον ευατό του και έπειτα να τις προσαρμόζει σε χορευτές, αθλητές, απλούς ασκούμενος και ασθενεις, γι’αυτο και η μέθοδός του αναγνωρίζεται ως αυτοβιωματική. Η Yoga, οι πολεμικές τέχνες και ο τρόπος άσκησης των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, έδειξαν να επηρέαζουν αρκετά τον τρόπο σκέψης του Pilates.

Η μέθοδος του βασίζεται στη πνευματική συγκέντρωση, στις αναπνοές απο τη γιόκα, με τη θεωρεία της ενόργανης γυμναστικής και των αλλων αθλημάτων.   Εκείνη την εποχή άρχισε να διαχωρίζει τις αυθεντικές ασκήσεις, αργότερα γνωστές ως mat work exercises (ασκήσεις εδάφους χωρίς όργανα).

J.Pilates.

J.Pilates.

Το 1914, ηταν πυγμάχος και ακροβάτης στην Αγγλία. Μετα το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, βρέθηκε κρατούμενος μαζί με αλλους Γερμανούς στο Lancaster (Isle of Man).  Εκεί είχε την ευκαιρία να διδάξει τη μέθοδό του (γνωστή ως Contrology) στους συγκρατούμενούς του. Στο Camp, οπου αργότερα έγινε νοσοκόμος και  υπέυθυνος για την ανάρρωση των ασθενών, σκέφτηκε να ενδυναμώσει μυικά τους ασθενείς που δε μπορούσαν να σηκωθούν απο τα κρεβάτια. Ετσι, προσάρμοσε τα ελλατήρια και τους ιμάντες στα κρεβάτια των ασθενών, ώστε να μπορέσουν να ασκηθούν. Με το πέρασμα των ημερών παρατηρήθηκε τοσο απο τον ιδιο οσο και απο τους γιατρούς, γρήγορη ανάρρωση των ασθενων.  Λεγετε επίσης, οτι σε μια επιδημία γρίπης που ξέσπασε, και η οποία θανάτωσε χιλιάδες άτομα, η δική του πτέρυγα δεν έπαθε τιποτα απολύτως. Σε αυτό το camp άρχισε να δημιουργεί τα πρώτα όργανα εκγύμνασης και αποκατάστασης τα οποία αποτέλεσαν το προσχέδιο για τα σημερινά Cardillac & Reformer.

Τι προσφέρει η μέθοδος Pilates στην υγεια?
Σύμφωνα με μελέτες, άτομα που προσαρμόζονται στη μέθοδο Pilates τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα τείνουν να:

  • Έχουν λιγότερα κιλά, (καθώς είναι είδος άσκησης και μυικής ενδυνάμωσης)
  • Καλύτερη στάση σώματος (βοηθάει τα άτομα που πάσχουν απο κύφωση, λόρδωση, σκολίωση κτλ)
  • Καλύτερο και πιο ήσυχο ύπνο,
  • Πνευματική υγεία και διαύγεια (Αυξημένες επιδόσεις)
  • Ανακουφίζει το πόνο των αρθρώσεων και των μυών
  • Αυξηση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Μειωμένα επίπεδα άσθματος (Λόγω της διαχήρισης των αναπνοών)
  • Βοηθά στην Οστεοπόρωση
  • Λιγότερα καρδιαγγειακά νοσήματα

upper torso.

Ο J.Pilates έλεγε ότι είμαστε τόσο νέοι όσο και η σπονδηλική μας στήλη.

Yoon., S., Lim., H., S., 2017., The effects of Pilates Exercise on Cardiopulmonary Function in the Chronic Stroke Patients: A randomized  Controlled Trials. Journal of Physical Therapy Science., Vol., 29., pp., 959-963.

Hasanpour-Dehkordi., A., Dehghani., A., & Solati., K., 2017., A Comparison of the Effects of Pilates and McKenzie Training on Pain and General Health in Men with Chronic Low Back Pain: Randomized Controlled Trial., Indian J Palliat Care., Vol., 23., 36-40.

Oksuz., S., Unal., E., 2016., The effect Of Clinical Pilates Exercises on Kinesiophobia and other Symptoms Related to Osteoporosis: Randomized Controlled Trial. Complementary Therapies in Clinical Practice., vol., 26., pp., 68-72.

Sofia Nikolaidou.

Σοφία Νικολαίδου

Διατροφολόγος & Κλινικός Διαιτολόγος

Share: