Νηστεία και Διατροφή.

Ο όρος νηστεία σχετίζεται με τη κάθαρση του οργανισμού από τα άχρηστα κατάλοιπα και τις τοξίνες, που είναι συσσωρευμένα σε διάφορα όργανα του σώματος. Συνεπώς, το σώμα επανέρχεται στη φυσική του κατάσταση και στην ορθή λειτουργεία. Η νηστεία στην Ελλάδα φτάνει περίπου τις 190 μέρες, με μειωμένα ποσοστά στο νεανικό πληθυσμό, εφόσον αποφεύγεται η στέρηση του κρέατος και των γαλακτοκομικών προιόντων.

Η νηστεία, βάση ερευνών, έχει αποδειχτεί οτι προάγει την πρόσληψη ασθενειών, όπως:

  • Διάφορες μορφές καρκίνου
  • Καρδιακών παθήσεων
  • Εγκεφαλικών επεισοδίων
  • Δυσκοιλιότητας
  • Αλλά και στην κάθαρση των νεφρών.

Επιπλέον, προσφέρει ζωντάνια και πνευματική διαύγεια.

Οι διατροφικές συνήθειες στη νηστεία τείνουν να είναι χαμηλότερες σε κορεσμένα λιπαρά και υψηλότερες σε αμυλώδεις υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά. Απαραίτητα τρόφιμα προς κατανάλωση είναι τα ψάρια, ξηροί καρποί, παξιμάδια, ταχίνι με μέλι/κακάο, όσπρια, αποξηραμένα φρούτα, τυρί σόγιας και φυτικά έλαια.

Αν ακολουθούμε δίαιτα νηστείας, πρέπει να γνωρίζουμε πως τα ψάρια αποτελούν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατροφή, και ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα. Μας προσφέρουν μια μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών, πρωτείνων και λιπαρών οξέων, καθώς αποτελούν σημαντική πηγή βιταμινών (Βιταμίες Α και D) και ιχνοστοιχείων. Επιπλέον χαρακτιρίζονται απο χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή πέπτονται εύκολα απο τον οργανισμό, και μπορούν να καταναλωθούν σε όλες τις παθήσεις, προσοχή θέτουν μονο τα άτομα με αλλεργείες.

Νηστεία.

Επιπλέον, το δεύτερο σε κατηγορία κυρίαρχο τρόφιμο κατα τη διάρκεια της νηστείας ειναι τα όσπρια, τα οποία χαρακτιρίζονται απο σύνθετους υδατάνθρακες και έχουν και αυτα με τη σειρά τους χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, Τα όσπρια, τείνουν να αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης (καλή επιλογή για διαβητικούς) και επιπλέον έχουν αυξημένες φυτικές ίνες, συμβάλοντας στη σωστή λειτουργεία του εντέρου και τη μείωση της χοληστερόλης.

Αποφύγετε τη νηστεία σε μικρά παιδιά. Έρευνες έχουν συνδέσει τη νηστεία με τον υποσιτισμό και τη καθυστερημένη ανάπτυξη.

Salah Mesalhy Aly., 2014., Role of Intermittent Fasting on Improving Health and Reducing Diseases. Int J Health Sci., vol., 3., V-VI.

Καρακασίδου., Π., 2015., Η Διατροφή στη Νηστεία, Θεωρία και Πράξη. Α’ Εκδοση. Σταμούλη Α.Ε.

Sofia Nikolaidou.

Σοφία Νικολαίδου

Διατροφολόγος & Κλινικός Διαιτολόγος

Share: