Πρωινό.

Το πρωί τρώγε σαν Βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος. Άραγε πόση αληθεια κρύβετε πίσω απο μια παλιά παροιμία?Το πρωινό γεύμα, θα το χαρακτήριζα, προσωπικά, ως το πιο σημαντικό γέυμα της ημέρας. Όπως αναφέρεται και στην αγγλική λέξη, breakfast, θα πει break the fast, δηλαδή διακοπή της νηστείας.

Ένα ισορροπημένο πρωινό παρέχει στον οργανισμό μας ενέργεια και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που τονώνουν τις λειτουργίες του και προσφέρει ευεξία, διαύγεια και καλύτερη πνευματική απόδοση.

Τι μας προσφέρει εν τέλη το πρωινό γευμα?

Έρευνες έχουν δείξει οτι όσοι τρώνε πρωινό τείνουν να έχουν χαμήλοτερο σωματικό βάρος και να είναι πιο υγιείς σε σύγκριση με αυτούς που το παραλείπουν. Επίσης παρατηρούνται αυξημένα επίπεδα απόδοσης και μνήμης.

Η κατανάλωση πρωινού φαίνεται οτι ρυθμίζει την όρεξη,καθώς διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, μειώνονται οι πιθανότητες να γίνει υπερβολική κατανάλωση φαγητού κατα τη διάρκεια της ημέρας.

Πρωινό.

Αν παραλέιψουμε το πρωινό είναι πολύ πιθανό να καταφύγουμε λίγο αργότερα στη λύση ενός λιπαρού σνακ (πχ. τυρόπιτα, κρουασάν). Είναι καλό να αναφερθεί οτι η αναπλήρωση των θρεπτικών συστατικών είναι πολύ δύσκολο να αναπλήρωθεί απο τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας.

Εν ολίγης, μετά απο έναν βραδινό ύπνο, τα επίπεδα σακχάρου και σεροτονίνης (ορμόνη υπεύθυνη για τη ψυχική υγεία), βρίσκονται αρκετά χαμηλά και ο οργανισμός επιβαρύνεται απο την έλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Επομένως, ένα πλούσιο πρωινό σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες είναι οτι χρειάζεται για τον οργανισμό για να ξεκινήσετε τη μέρα σας γεμάτοι ενέργεια.

Αξίζει τον κόπο λοιπόν να αφιερώνουμε δέκα λεπτά για το πρωινό μας. Αν πάλι είναι δύσκολο να καταναλώσετε πρωινό στο σπίτι, μπορείτε να ετοιμάσετε και να έχετε μαζί σας (στη δουλειά η στο σχολείο) φρούτα εποχής, ένα τόστ (με ψωμί ολικής), κρακεράκια η ακόμα και ένα γιαούρτι. Καλό είναι να αποφέυγουμε τα σφολιατοειδή, καθώς δεν αποτελούν ωφέλιμη πηγή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών.

Γάλα με δημητρικά και ένα μήλο θεωρείτε μια πολυ καλή και εύκολη επιλογή για πρωινό.

Adolphus., K., Bellissimo., N., Lawton., L., C., Fort., A., N., Rains., M., T., Zepetnek., T., Dye., L., 2017., Methodological Challenges in Studies Examining the Effects of Breakfast on Cognitive Performance and Appetite in Children and Adolescents., American Society of Nutrition. vol., 1., pp., 184-196.

Edefonti., V., Rosato., V., Parpinel., M., Nebbia., G., Fiorica., L., Ferraroni., M., Decarli., A., Agostoni., C., 2014., The Effect of Breakfast composition and energy contribution on cognitive and academic performance: a Systematic Review. Am J Clin Nutr. vol., 2., pp., 626-656.

Galioto., R., Spitznagel., MB., 2016., The Effects of Breakfast and Breakfast Composition on Cognition in Adults. Adv Nutr., vol., 3., pp., 576-589.

Sofia Nikolaidou.

Σοφία Νικολαίδου

Διατροφολόγος & Κλινικός Διαιτολόγος

Share: